Karta Ucznia w roku szkolnym 2024/2025
Aby otrzymać Kartę przed 01.09.2024, złóż wniosek do 30.06.2024 r.
W roku szkolnym 2024/2025 Karta Ucznia nie będzie wydawana posiadaczom e-legitymacji (uczniowie klas pierwszych, dzieci, które zmieniły szkołę oraz te, które zgubiły legitymację papierową i otrzymały nowy dokument). E-legitymacja jest potwierdzeniem uprawnienia do bezpłatnych przejazdów Warszawskim Transportem Publicznym. |
Wyrobić nową lub przedłużyć już posiadaną Kartę Ucznia można na kilka sposobów podanych poniżej.
Poprzez elektroniczny Punkt Obsługi Pasażerów (e-POP).
Wejdź na stronę https://e-pop.wtp.waw.pl i wypełnij wniosek o Kartę Ucznia. Przygotuj zdjęcie dziecka* oraz:
skan ważnej legitymacji szkolnej z wpisanym numerem PESEL, a w przypadku braku legitymacji – skan zaświadczenia wydanego przez szkołę, zawierającego:
adres zamieszkania ucznia,
informację o uczęszczaniu dziecka do szkoły w określonym roku szkolnym,
numer PESEL.
Złożenie wniosku za pośrednictwem e-POP możliwe jest jedynie przez posiadaczy Profilu Zaufanego (dzieci, które ukończyły 13 lat i posiadają Profil Zaufany mogą złożyć wniosek samodzielnie).
Karta wysyłana jest na wskazany we wniosku adres zamieszkania (za pośrednictwem Poczty Polskiej).
Wybierając odbiór karty w dowolnym POP, po zaakceptowaniu wniosku przez pracownika ZTM, otrzymasz maila z informacją, że wniosek został przyjęty i należy odebrać Kartę.
Za pośrednictwem linku elektronicznego otrzymanego ze szkoły, do której uczęszcza Uczeń.
Potrzebne dokumenty:
numer obecnej Karty Ucznia (nie dotyczy pierwszej karty),
zdjęcie* dziecka.
Po wypełnieniu i wysłaniu wniosku na adres e-mail otrzymasz potwierdzenie jego złożenia,
a później informację o jego rozpatrzeniu.
Nową Kartę Ucznia odbierzesz w szkole po otrzymaniu wiadomości z sekretariatu o jej dostarczeniu.
3. Bezpośrednio w Punkcie Obsługi Pasażerów.
Potrzebne dokumenty:
ważna legitymacja szkolna z wpisanym numerem PESEL, a w przypadku braku legitymacji z powyższymi danymi zaświadczenie wydane przez placówkę, zawierające:
adres zamieszkania ucznia,
informację o uczęszczaniu dziecka do szkoły w określonym roku szkolnym,
numer PESEL,
dokument potwierdzający tożsamość dziecka, a w przypadku uczniów obcokrajowców, którzy nie posiadają dokumentu potwierdzającego tożsamość, należy okazać dokument potwierdzający nadanie numeru PESEL,
zdjęcie* dziecka w formie elektronicznej lub papierowej.
Składając wniosek papierowy bezpośrednio w szkole.
Potrzebne dokumenty:
wypełniony wniosek (druk wniosku otrzymasz w szkole),
zdjęcie* dziecka w formie papierowej.
*zdjęcie powinno być: legitymacyjne, wykonane w orientacji pionowej na jednolitym, jasnym tle, aktualne (wykonane w ciągu ostatnich sześciu miesięcy); składane w formie elektronicznej: w formacie JPG lub PNG, w minimalnej rozdzielczości 200×259 pikseli, wielkość pliku nie większa niż 2 MB; składane w formie papierowej: w formacie 3,5×4,5 cm.