Karta Ucznia 2023 – darmowe przejazdy ZTM dla uczniów
- elektroniczny Punkt Obsługi Pasażerów (e-POP) – o Kartę można wnioskować on-line, jest ona wysyłana pocztą na adres domowy (e-pop.wtp.waw.pl),
- dedykowany dla Państwa placówki link (pozostaje bez zmian wzorem lat ubiegłych),
- wizytę bezpośrednio w Punktach Obsługi Pasażerów (POP),
- złożenie wniosku papierowego w szkole.
Karta Ucznia w roku szkolnym 2023/2024
ZTM rozpoczyna proces wydawania Kart Ucznia pierwszoklasistom
oraz wymianę tych, które tracą ważność 30 września br.
Aby wyrobić nową lub przedłużyć już posiadaną Kartę Ucznia można na kilka sposobów podanych poniżej.
- Poprzez elektroniczny Punkt Obsługi Pasażerów (e-POP).
Wejdź na stronę https://e-pop.wtp.waw.pl i wypełnij wniosek o Kartę Ucznia. Przygotuj dane dziecka* oraz jego zdjęcie.
Jako sposób odbioru Karty możesz wskazać dowolny stacjonarny POP lub wybrać wysyłkę karty na wskazany we wniosku adres zamieszkania. Wybierając opcję wysyłki na wskazany adres podczas wypełniania wniosku, musisz wybrać termin spotkania online
z pracownikiem ZTM. Spotkanie odbywa się za pośrednictwem aplikacji MS Teams.
Na spotkanie online przygotuj:
- ważną legitymację szkolną z wpisanym numerem PESEL i adresem zamieszkania,
a w przypadku braku legitymacji z powyższymi danymi zaświadczenie wydane przez placówkę, zawierające:- adres zamieszkania ucznia,
- informację o uczęszczaniu dziecka do szkoły w określonym roku szkolnym,
- numer PESEL,
- dokument potwierdzający tożsamość dziecka, a w przypadku uczniów obcokrajowców, którzy nie posiadają dokumentu potwierdzającego tożsamość, należy okazać dokument potwierdzający nadanie numeru PESEL.
Wyrobiona Karta Ucznia będzie wysłana na wskazany we wniosku adres zamieszkania
za pośrednictwem operatora Poczta Polska.
Wybierając odbiór karty w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów, po zaakceptowaniu wniosku przez pracownika ZTM, otrzymasz maila z informacją, że wniosek został przyjęty
i należy udać się do dowolnego POP w celu odbioru Karty.
Kartę Ucznia w POP otrzymasz od razu, po pozytywnej weryfikacji danych przez pracownika Punktu. Należy mieć ze sobą te same dokumenty, które zostały wymienione powyżej przy spotkaniu online.
- Za pośrednictwem linku elektronicznego otrzymanego ze szkoły, do której uczęszcza Uczeń.
Potrzebne dokumenty:
- numer obecnej Karty Ucznia (nie dotyczy pierwszoklasistów),
- zdjęcie* dziecka.
Po wypełnieniu i wysłaniu wniosku na adres e-mail otrzymasz potwierdzenie jego złożenia,
a później informację o jego rozpatrzeniu.
Nową Kartę Ucznia odbierzesz w szkole po otrzymaniu wiadomości z sekretariatu o jej dostarczeniu.
- Bezpośrednio w Punkcie Obsługi Pasażerów.
Potrzebne dokumenty:
- ważna legitymacja szkolna z wpisanym numerem PESEL i adresem zamieszkania, a w przypadku braku legitymacji z powyższymi danymi zaświadczenie wydane przez placówkę, zawierające:
- adres zamieszkania ucznia,
- informację o uczęszczaniu dziecka do szkoły w określonym roku szkolnym,
- numer PESEL,
- dokument potwierdzający tożsamość dziecka, a w przypadku uczniów obcokrajowców, którzy nie posiadają dokumentu potwierdzającego tożsamość, należy okazać dokument potwierdzający nadanie numeru PESEL,
- zdjęcie* dziecka w formie elektronicznej lub papierowej.
- Składając wniosek papierowy bezpośrednio w szkole.
Potrzebne dokumenty:
- wypełniony wniosek (druk wniosku otrzymasz w szkole),
- zdjęcie* dziecka w formie papierowej.
*zdjęcie powinno być: legitymacyjne, wykonane w orientacji pionowej na jednolitym, jasnym tle, aktualne (wykonane w ciągu ostatnich sześciu miesięcy); składane w formie elektronicznej: w formacie JPG lub PNG, w minimalnej rozdzielczości 200×259 pikseli, wielkość pliku nie większa niż 2 MB; składane w formie papierowej: w formacie 3,5×4,5 cm.